Vašim obrázkům chybí příběh
Lidský mozek zpracovává většinu informací vizuálně. Znamená to, že přemýšlíme a nejlépe si dokážeme věci zapamatovat pomocí obrázků. Při přípravě prezentace je však třeba nejen vybrat vhodné obrázky, ale také příběhy, které budou vyprávět.
Nutíte publikum číst a poslouchat najednou
Není dost dobře možné, aby lidé četli vaše slidy, interpretovali si jejich obsah a zároveň poslouchali další věci, o kterých mluvíte. Mozek v takovém případě zachytí jen část celého sdělení.
Dobrá prezentace směřuje pozornost publika pouze k jedné hlavní myšlence. Zkuste vyměnit slidy plné textu za obrázky, které vhodně ilustrují to, o čem mluvíte. Pak vás teprve publikum bude poslouchat.
Neumíte vyprávět
Prezentace podaná ve formě příběhu upoutá mnohem více, protože se s posluchači dokáže spojit na emoční úrovni. Pak si ji také lépe zapamatují a častěji se odhodlají k nějaké akci na základě vašich slov. Pomáhají k tomu metafory a jiná obrazná vyjádření doplněná obrázky.
Mluvíte k publiku, nikoli s publikem
Vedete prostě monolog, který nikdo nevydrží vnímat dlouho. V případě dialogu však vzniká nervové propojení mezi mluvčím a posluchačem. To vytváří vzájemnou důvěru a zájem.
Přestaňte jen mluvit o jednotlivých bodech, které máte napsané na slidech. Pokládejte otázky, diskutujte o odpovědích posluchačů a pokud se objeví téma, které posluchače zajímá, věnujte mu chvíli, i když je nemáte ve svém původním scénáři.
-kk-