Školení manažerů hraje důležitou roli v celkové výkonnosti a ziskovosti firmy. Pomáhá podpořit strategii růstu firmy, rozšiřovat dovednosti manažerů, udržet angažovanost a nízkou fluktuaci, stejně tak jako celkovou produktivitu. Přesto mu řada zejména malých a středních firem nevěnuje dostatečnou pozornost. Jak tedy vytvořit manažerský vzdělávací program, který dovede firmu k lepším výsledkům?
1. Zhodnoťte potřeby a nastavte priority. Začněte tím, že vyhodnotíte úroveň současné a požadované výkonnosti klíčových manažerů. Vaším cílem by mělo být efektivnější využití zdrojů a lepší návratnost investic. Uspořádejte focus groups nebo průzkumy mezi vyššími i nižšími manažery.
2. Vytvořte obsah a řiďte realizaci školení. Sestavte nákladově efektivní interní strategii pro vytváření obsahu a realizaci školení pomocí vlastních odborníků na danou oblast, kteří budou školit ostatní. Využít můžete také e-learningových nástrojů, jejichž pomocí mohou manažeři studovat vlastním tempem.
3. Vyhodnocujte výsledky. Po skončení školení měřte výkonnost manažerů v porovnání s prioritami a cíli, které jste si vymezili v prvním kroku.
-kk-