Postoupili jste na manažerskou úroveň a pravděpodobně se těšíte z vyšších pravomocí. Zároveň byste však neměli zapomínat na to, že máte i vyšší odpovědnost a také na to, že většina neúspěšných nově povýšených manažerů selže proto, že opakuje tytéž vůdcovské chyby. Jaké to jsou?
Dělají si nepřátele ve vlastním týmu
Musíte se naučit, jak pomáhat druhým, nejen sami sobě. Jakmile vaši lidé uvidí, že dáváte přednost svým vlastním zájmům, budou vás vnímat jako nepřítele.
Uvažují stejně jako před povýšením
Lídr se musí soustředit na aktivity s vysokou hodnotou pro dosahování obchodních výsledků prostřednictvím svého týmu. Nemůže už si dovolit nestrategické uvažování, jak byl zvyklý dosud.
Neumějí požádat o pomoc
Nemyslete si, že musíte vědět a umět všechno. Váš tým si vás nepřestane vážit, když ukážete, že něco nevíte. Mnohem důležitější je vědět, na koho se obrátit, a nebát se zeptat.
Rozhodují o všem sami
Pokud se nechcete stát diktátorem, snažte se co nejvíce zapojovat členy svého týmu do procesu rozhodování, a podpořit tak smysl pro komunitu a demokracii.
Neuvědomují si, že změna se netýká jen jich
Nové povýšený manažer by měl chápat, že jeho no role je změnou nejen pro něho, ale i pro celý jeho tým. Je proto třeba aktivně pracovat na tom, jak tuto změnu týmu co nejvíce usnadnit.
Příliš prosazují teorii
Vše, co jste si o řízení lidí přečetli v knihách, je dobrý základ. Skutečný svět je ale v praxi, a tam pouze na teorii spoléhat nelze.
-kk-