Proč od vás zaměstnanci odcházejí?

Ilustrační snímek

Zbytečné manažerské chyby vedou k odchodu i těch nejloajálnějších zaměstnanců, zejména pokud před sebou nemají žádnou vyhlídku povýšení nebo přesunu na jiné pracoviště. Na nejčastější chyby, jichž se manažeři dopouštějí při řízení svých týmů, upozornil server talentmgt.com. Zároveň připojil tipy, jak tyto nedostatky odstranit.

1. Nenabízíte členům svých týmů dostatečné výzvy

Mají vaši lidé dostatečný prostor pro řešení složitých úkolů a učení se novým věcem, aby mohli rozvinout svůj celý potenciál? Pokud si nejste jisti, není nic jednoduššího, než si sepsat dovednosti jednotlivých zaměstnanců a k nim připisovat přidělené úkoly a příležitosti k rozvoji. Snadněji pak zajistíte pravidelný rozvoj všech.

2. Myslíte si, že manažerská pozice automaticky znamená autoritu

Důvěru podřízených si musíte zasloužit. Znamená to respektovat každého člena týmu jako jednotlivce, nevykřikovat rozkazy a nevyžadovat absolutní poslušnost.

3. Neposkytujete zpětnou vazbu

O zpětné vazbě již toho bylo řečeno a napsáno mnoho, a přesto s ní manažeři stále bojují. Když už své lidi chválí nebo kritizují, nejsou dostatečně konkrétní. Právě specifičnost zpětné vazby je přitom stejně zásadní jako pravidelnost.

4. Nechcete si špinit ruce

Nejrespektovanější manažeři dokáží pomoci svým lidem s náročnými a neoblíbenými úkoly. Jsou skutečnou součástí týmu. Pokud jste již dlouho se žádným úkolem nepomohli, nabídněte se při první příležitosti.

5. Jste nepřístupní

Znáte silné a slabé stránky svých lidí? Víte, jaký mají názor na důležité otázky? Dělíte se s nimi o drobné zážitky ze svého života? Pokud ne, začněte pracovat na svých lidských dovednostech. Ptejte se, iniciujte neformální setkání a přiznávejte své chyby.

-kk-

Zdroj: Talent Management - portál amerického časopisu zaměřeného na řízení talentů
Zobrazit přehled článků ze zdroje Talent Management