Máme pro vás zajímavé postřehy z pera Kanaďana Chrise Baileyho, který se rozhodl věnovat rok po ukončení vysoké školy hledání nejrůznějších způsobů, jak se stát co nejproduktivnějším. Podstoupil řadu praktických pokusů, mezi něž patřilo například používání mobilu jen hodinu denně po dobu tří měsíců nebo 90hodinový pracovní týden po dobu jednoho měsíce. Svá zjištění publikoval na internetu i knižně a dnes se živí jako lektor a odborný poradce v oblasti produktivity. Zásadní chyby, které brzdí naši produktivitu, podle něho jsou:
Plánování vám zabírá více času než plnění úkolů
Chcete-li být produktivní, musíte si své činnosti plánovat, nikoli však do té míry, že vám kvůli plánování již nezbude čas na práci.
Děláte více věcí najednou
Skončete s multitaskingem jednou pro vždy. Opravdu není efektivní a nepomůže vám nic urychlit.
Pracujete rychleji než ostatní
Ani to vám nepomůže. Brzy totiž opět sklouznete k multitaskingu.
Pracujete jako robot
Mnoho lidí neplánuje svůj čas, pouze se snaží udělat co nejvíce práce najednou. Člověk ale není robot, měl by si umět vybrat, co je nejdůležitější.
Neděláte přestávky
Když si nedokážete dát přestávku sami, udělá to za vás váš mozek. Prostě vám práce nepůjde, ať se snažíte sebevíc.
Máte plný diář
Když budete trávit veškerý čas na schůzkách, kdy budete pracovat? Vždy by vám mělo zůstat místo nejen na práci na vašich stěžejních projektech, ale i na nečekané události.
Žijete nezdravě
Jídla s vysokým obsahem cukru, soli a tuku vám energii berou, nikoli přidávají. K tomu vám chybí pohyb, který pomáhá odbourávat stres. Když se cítíte unavení, věnujte se raději sportu než zvyšování dávek kofeinu. Dopřejte si také dostatek spánku, alespoň 8 hodin denně.
Vyhýbáte se lidem
Myslíte si, že komunikace a setkávání s ostatními vás jen okrádá o čas? Někdy ano. Není však lepší způsob, jak získat motivaci do práce, než když se přestanete izolovat.
-kk-