Jistě chcete být dobrým šéfem, zároveň však také víte, že jen chtít nestačí. Zkuste se proto zaměřit na to, co vám v tom, abyste se mohli stát dobrým šéfem, brání. Pravděpodobně to bude jedna z následujících typických překážek.
1. Zabýváte se jen tím, co umíte
Soustředit se na to, co umíme nejlépe, je přirozené. Neznamená to však přehlížet ostatní aspekty fungování organizace. Techničtí manažeři by například měli mít povědomí o tom, jak firma prodává své produkty a manažeři prodeje by zase měli vědět, jak se jejich produkty vyrábějí.
2. Jednáte jen podle toho, co vidíte
Zamyslete se, zda to, co vnímáte při své každodenní práci, není jen velmi omezená část skutečnosti. Snažte se vědomě soustředit na oblasti související s vaší prací, s nimiž nemáte tolik zkušeností a nejsou vám úplně příjemné.
3. Nepřipouštíte si, že nemůžete vědět všechno
Vědět všechno jednoduše nemůžete. Pokud si nejste něčím jisti, přiznejte to. Jděte příkladem svým lidem v tom, že se budete ptát a dokážete připustit, že jste se mýlili.
4. Vyvyšujete hodnotu své práce nad hodnotu práce druhých
Možná to děláte nevědomě. Znáte každý detail své práce a víte, jak je obtížná. Bohužel však nevnímáte, že nejste sami, kdo to nemá lehké.
5. Nepřiznáte, když něčemu nerozumíte
Nesnažte se kývat na všechno, jen abyste neztratili tvář. To, že něčemu nerozumíte, se stejně časem ukáže a pouze tím demotivujete své lidi. Rovnou se ptejte.
-kk-