Proč musíte být jako lídři autentičtí, aneb podřízení poznají faleš

V odborných článcích se v souvislosti s managementem často mluví o autenticitě a o tom, že dobrý lídr musí být „skutečný“. Proč musíte být coby manažeři autentičtí a proč u podřízených neprojde, když si budete hrát na někoho, kdo nejste?

Ilustrační snímek

Vybudování důvěry

Podle Forbesu je autenticita na straně vedoucího jednou z klíčových věcí při budování vzájemné důvěry mezi pracovníky a jejich nadřízeným. Autentický lídr, který se nebojí být sám sebou a který si na nic nehraje, ve členech týmu vzbuzuje přirozenou důvěru. A právě důvěra je pak klíčová v budování týmu, v rozvoji pracovníků i ve flexibilitě týmu. Naopak, pokud má manažer tendenci se chovat neupřímně a hrát si na někoho, kým není, podřízení to velmi brzy poznají a s budováním důvěry je konec.

Budování bezpečného a produktivního prostředí

Teprve když panuje mezi vedoucím a jeho podřízenými vzájemné pochopení a důvěra, může se manažerovi podařit vybudovat pro svůj tým pozitivní a produktivní pracovní prostředí. Teprve když členové týmu vnímají, že na ně nehraje manažer žádné hry a že i oni tedy mohou být sami sebou, mohou pracovníci pracovat skutečně v klidu a mohou dosáhnout svého maximálního potenciálu.

Podpora vnímání chyb jako příležitostí

Když je manažer upřímný a nebojí se přiznat chybu, dává tím i svým podřízeným najevo, že chyba je nutnou součástí rozvoje, růstu a úspěchu. Jestliže se ale nadřízený snaží za každou cenu působit jako neomylný expert, který všechno vždy ví nejlépe, nemůže být pro členy týmu dobrým vzorem a jeho podřízení tak nikdy nebudou vnímat chyby jako příležitosti. Tím se samozřejmě zabíjí potenciál růstu celého týmu, jelikož pracovníci se budou chtít chybě vyhnout za každou cenu, případně je budou ignorovat nebo nepřiznávat.

 

-mm-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com