Jistě jste se již někdy setkali s nadřízeným, se kterým se čas strávený v práci stával noční můrou, a jediným pozitivem byla vidina víkendu. Společnosti se mnohdy diví, že je zaměstnanci opouštějí ne kvůli práci samé, ale kvůli manažerům neschopných vycházet se svými podřízenými. Server The Daily Muse udává tři důvody, proč tomu tak je:
1. Neschopnost obeznámit zaměstnance s cíli
Manažeři, kteří jsou neefektivní v komunikaci s týmem, nechávají své zaměstnance zmatené a bez širšího povědomí o dalších úkolech a požadovaném výsledku. Řešením je důkladná příprava každého týmového jednání. Veďte meeting podle jasné a stručné agendy a nechte dostatečný prostor dotazům. Kromě toho poskytujte zaměstnancům nepřetržitou zpětnou vazbu, aby měli přehled o naplnění cílů a dalších úkolech.
2. Nedostatečný osobní kontakt
Manažeři, kteří rozdávají jasné úkoly a přesně definují cíle, mohou selhat v jiném z prvků komunikace. Bez osobního kontaktu s jednotlivci ztrácí spojení s celým týmem. Řešením je zahrnout osobní kontakt mezi denní cíle. Začněte jednoduše. Nechte prostě dveře do své kanceláře celý den otevřeny. Zaměstnanci pak nebudou mít pocit, že vás ruší, jestliže potřebují něco konzultovat. Kromě pracovních zařaďte do konverzace i zběžná témata. Udržujte však stále profesionální přístup.
3. Nezabránění šíření negativní atmosféry
Manažeři, kteří nejsou schopni podpořit zaměstnance v jejich úsilí nebo dokonce nezabrání klevetám, intrikám a dalším konfliktům v týmu, dávají prostor šíření negativní kultury ve společnosti. Řešením je jít příkladem a zabývat se spory dříve než naruší pracovní atmosféru. Ukažte svým zaměstnancům, že jste důvěryhodný, inspirativní a spolehlivý manažer, který vyžaduje profesionalitu a umí motivovat i ocenit přínos.
Zaměstnanci, kteří mají skvělého manažera, jsou nejen spokojení, ale zároveň práci vykonávají snáze a tím i efektivněji. A jak spokojené pracovníky máte ve svém týmu vy?
-bn-