Proč jsou vaše myšlenky odmítány?

Dobré myšlenky se často stávají oběťmi nerozumného počínání svých tvůrců. Ti, když pak vidí, že nadřízení jejich nápady odmítají, už s ničím novým nepřicházejí. Přitom by mohlo pomoci naučit se nahlížet na tyto nápady a jejich prezentaci z pohledu nadřízených. Jaké jsou tedy nejčastější příčiny selhání nových myšlenek?

- Nízká návratnost investic. Nadřízení potřebují vědět, jak se váš nápad odrazí na hospodářských výsledcích firmy. Začněte proto tím, že se seznámíte s jejich prioritami a budete mluvit jejich jazykem.

- Špatné plánování. Pamatujte si, že vše, co usnadní práci vašim nadřízeným, usnadní práci i vám. Chcete-li skutečně uvést své myšlenky do praxe, udělejte pro ně tu práci. Připravte si prezentaci včetně všech náležitostí a připravte se i na potenciální otázky.

- Nízká důvěryhodnost. Vaše prezentace by měla být profesionální. Nadřízení si o vás navíc udělají obrázek ještě dříve, než začnete mluvit. Vyplatí se proto budovat důvěru dlouhodobě a v případě, že důvěru nemáte, zvážit, aby vaši myšlenku představil někdo jiný.

- Irelevantnost. Než se rozhodnete prezentovat svůj nápad nadřízeným, vyzkoušejte odezvu ostatních. Můžete tak odhalit řadu slabých míst. Na druhou stranu si můžete získat i podporu.

- Chybějící shoda. Každý má svůj názor a může to být pouze jediný člověk, který vaši myšlenku posune zcela jinam. Je proto třeba zachovat soustředění na širší kontext a zajistit, aby navrhované úpravy stále odpovídaly původní myšlence. Zároveň se učte kontrolovat své ego.

-kk-

Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek