Problémy moderních pracovišť (2/2): Strava a domácí kancelář

V první části článku jsme se zabývali problémy komunikace zaměstnanců s manažery a efektivity práce v závislosti na designu kanceláře. Dnes se zaměříme na další problém, který brání zaměstnancům v tom, aby mohli na moderních pracovištích podávat nejlepší výkony. Jsou to jídelní návyky. A nakonec se podíváme na zařizování domácích kanceláří.

Ilustrační snímek

Nedostatek energie

I když zdravé stravovací návyky začínají doma, nutriční příjem zaměstnanců ovlivňuje jejich výkonnost také v práci. To by se mělo odrážet v nutriční hodnotě občerstvení, která jsou nabízena na poradách, i jídel v kuchyňkách a kantýnách. Sladké pečivo s vysokým obsahem uhlohydrátů dodá krátkodobou energii. Pokud si však vaši lidé mají udržet konzistentní hladinu energie, vhodnější budou pokrmy s vyšším obsahem bílkovin, například pikantní tacos nebo jogurty s ovocem. Nekvalitní a nezdravá jídla by na pracovištích neměla být k dispozici vůbec.

Pozornost je třeba věnovat také příjmu tekutin, aby zaměstnanci nebyli dehydrováni. Ideální je umístit do kanceláře automat na vodu a zároveň se zajistit dostatek balené vody a neslazených čajů v kuchyňce. Měly by to být nápoje, které nezvyšují obsah cukru v krvi.

Neefektivní domácí kancelář

Práce z domova je stále častější. Nejen, že šetří firmám náklady na prostory a údržbu, ale také dává zaměstnancům větší flexibilitu. Přesto se však někteří manažeři stále obávají, že pracovníky mohou doma příliš rušit nepracovní záležitosti. Má-li tedy práce na dálku fungovat, manažer a příslušný zaměstnanec by si měli předem ujasnit určité záležitosti včetně následujících:

  • vhodnost práce z domova při výkonu dané funkce,
  • možná přítomnost dalších lidí doma v pracovní době zaměstnance,
  • schopnost zaměstnance motivovat sám sebe a ignorovat možná vyrušení,
  • technická infrastruktura – ze strany firmy i u zaměstnance doma – a schopnost zaměstnance dané technologie používat,
  • zapojení konceptu práce na dálku do celkové atmosféry ve firmě,
  • otázka shodného či odlišného hodnocení zaměstnanců pracujících ve firmě a doma.

Stručné shrnutí

Zlepšete interní komunikaci, zvažte efektivnější rozvržení pracovních prostor, nabídněte zdravější občerstvení a stravu a pečlivě naplánujte práci z domova. Všechny tyto kroky je možné realizovat bez většího pozdvižení ve firmě. Pomohou vám vytvořit příjemnější pracovní atmosféru, která povede k vyšší výkonnosti a produktivitě.

-kk-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review

Články v sérii

Aktuální

Problémy moderních pracovišť (1/2): E-maily a open space

Aktuální

Problémy moderních pracovišť (2/2): Strava a domácí kancelář