Řekněme, že jste právě nastoupili do nové funkce. Setkáte se s významným potenciálním klientem a dáte mu svou vizitku. Po cestě domů vás pak napadne, že jistě dostal desítky dalších vizitek a přemýšlíte, proč by měl zaznamenat právě tu vaši. Článek přináší dvanáct rad, jak na sebe a své obchodní nabídky upozornit již pomocí vizitky.
- Vaše vizitka by měla být příjemná na čtení. Měla by obsahovat dostatek bílé plochy. Lidé nechtějí na vizitce číst dlouhé odstavce informací.
- Přidejte své foto. Představte si potenciální klienty, jak si prohlížejí vizitky. Koho si nejlépe zapamatují? Pochopitelně toho, kdo má na vizitce fotografii. Vaše fotografie by však neměla být stará ani nijak zkreslená.
- Držte se standardní velikosti. Jistě chcete, aby se vaše vizitka dobře vešla do pouzder příjemců.
- Nešetřete na papíru. Ušetřené peníze pouze proděláte, když si budou potenciální klienti myslet, že jste stejně druhořadí jako vaše vizitka.
- Investujte do barvy. Zamyslete se, kolik potenciálních klientů je zvyklých na černobílé televize nebo časopisy. Vyvarujte se však příliš výrazných barev a uměleckých pokusů o upoutání pozornosti.
- Přidejte váš slogan. Stačí několik slov, budou-li to ta správná.
- Pokud máte logo, použijte je. Symboly mají velkou moc. Klienti si vás s nimi dokáží spojit.
- Uveďte telefonické, faxové, poštovní a internetové spojení. Zní to samozřejmě, možná byste se ale divili, na kolika vizitkách tyto informace chybí.
- Vizitka by měla být aktuální. Pokud změníte kancelář nebo telefonní číslo, nechte si vytisknout nové vizitky.
- Využijte obě strany vizitky. Řada profesionálů uvádí na druhé straně vizitky své poslání.
- Nenabízejte pouze jednu vizitku. Zeptejte se potenciálního klienta, kolik vizitek bude potřebovat pro své kolegy či zaměstnance.
- Můžete mít více vizitek. Pro každou službu, kterou nabízíte můžete připravit specifickou vizitku.
-kk-