Prezentační dovednosti: Inspirace od Steva Jobse

Steve Jobs je právem označován za mistra prezentačních dovedností. Ve svých veřejných vystoupeních si dokázal získat publikum tím, že mu neprodával statistiky nebo technologie, ale výhody produktů společnosti Apple. Ať už mluvil krátce nebo dlouze, lidé z jeho prezentací odcházeli s tím, že plně pochopili, co jim bylo prezentováno.

Ilustrační snímek

Pět tipů, jak se od Steva Jobse inspirovat při vašich vystoupeních, přinesl server Entrepreneur.com.

Zvolte si jeden klíčový bod prezentace a jasně jej ukažte

Steve Jobs dobře věděl, že při jedné prezentaci nemůže posluchač přijmout stohy informací. Držte se proto pouze jednoho tématu – slovy i obrazem.

Přizpůsobte se publiku

Publikum přišlo na vaši prezentaci z určitého důvodu a ten vy potřebujete znát. Teprve podle toho můžete prezentaci sestavit tak, aby ji posluchači skutečně vnímali.

Vsaďte na okamžité osobní spojení

Steve Jobs vždy začínal navázáním emočního spojení s posluchači. To mu pak zajistilo empatii a větší pozornost pro technickou stránku prezentace.

Udržujte soustředění posluchačů na vás, nikoli na prezentaci

Publikum si nepřišlo prohlížet slidy, chce vidět a slyšet spíkra. Steve Jobs to věděl a uměl s tím pracovat.

Znejte svůj příběh

To, co chcete sdělit, byste měli znát tak dokonale, že byste prezentaci mohli předvést bez jakýchkoli vizuálních pomůcek. Steve Jobs věnoval hodně času přípravě, vytvářel si přesné scénáře. I když radši vsázíte na improvizaci, bez znalosti příběhu, který chcete předat, se nehnete z místa.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com