Pět tipů, jak se od Steva Jobse inspirovat při vašich vystoupeních, přinesl server Entrepreneur.com.
Zvolte si jeden klíčový bod prezentace a jasně jej ukažte
Steve Jobs dobře věděl, že při jedné prezentaci nemůže posluchač přijmout stohy informací. Držte se proto pouze jednoho tématu – slovy i obrazem.
Přizpůsobte se publiku
Publikum přišlo na vaši prezentaci z určitého důvodu a ten vy potřebujete znát. Teprve podle toho můžete prezentaci sestavit tak, aby ji posluchači skutečně vnímali.
Vsaďte na okamžité osobní spojení
Steve Jobs vždy začínal navázáním emočního spojení s posluchači. To mu pak zajistilo empatii a větší pozornost pro technickou stránku prezentace.
Udržujte soustředění posluchačů na vás, nikoli na prezentaci
Publikum si nepřišlo prohlížet slidy, chce vidět a slyšet spíkra. Steve Jobs to věděl a uměl s tím pracovat.
Znejte svůj příběh
To, co chcete sdělit, byste měli znát tak dokonale, že byste prezentaci mohli předvést bez jakýchkoli vizuálních pomůcek. Steve Jobs věnoval hodně času přípravě, vytvářel si přesné scénáře. I když radši vsázíte na improvizaci, bez znalosti příběhu, který chcete předat, se nehnete z místa.
-kk-