Nyní se podívejme na další dva tipy, které web presentationmagazine.com doporučuje spíkrům čelícím publiku, které jejich téma prostě nezajímá.
Zodpovězte nevyřčené otázky publika
Vždy můžete motivovat posluchače tím, že jim řeknete, čím jim vaše prezentace bude prospěšná. Je to vlastně ta nejzákladnější a nejpodstatnější věc, kterou můžete říci, abyste získali pozornost publika.
Příčinou nízké motivace a zájmu ze strany publika je často to, že nevidí, v čem je pro ně dané téma relevantní. Proč by je to osobně vlastně mělo zajímat? Proč by se o to měli starat? Tyto otázky jsou často nevyřčeny, a proto nejsou ani zodpovězeny.
Prostě řekněte, co z toho budou mít – dělají to tak všichni dobří prezentéři i dobří učitelé. Vědí, že se musejí vzdát části svého času, aby vyjasnili, v čem jsou jimi poskytované informace pro publikum relevantní. Stejně byste to měli umět vysvětlit i vy.
Sečteno a podtrženo: Nepředpokládejte, že publikum ví, co jim vaše prezentace přinese. Prostě to řekněte nahlas. Díky tomu bude pravděpodobnější, že publikum získá motivaci vás poslouchat.
Předveďte interaktivní prezentaci
Nikdo nemá rád, když do něj celou dobu někdo hučí. Pokud se vám podaří vtáhnout a zapojit své posluchače, jejich motivace může vystoupat do nečekaných výšin. A způsobů, jak to udělat, je spousta.
Inspirujte se v dalších článcích:
- 5 tipů, jak oživit prezentaci
- Přišel jsem, přesvědčil jsem, zvítězil jsem (1/2)
- Přišel jsem, přesvědčil jsem, zvítězil jsem (2/2)
- Naučte se mluvit jako spíkři z TED talks
-jk-