Prezentace pro lhostejné publikum (1/2): Začněte zvolna a pak to rozjeďte

Kdo by chtěl prezentovat před publikem, které o danou věc nemá zájem. O tom jistě nesní nikdo z nás. Stát se to však může. A když se to stane, co můžete udělat, aby se publikum nadchlo i pro téma, které je původně příliš nezajímalo?

Podívejme se, jak motivovat publikum, které působí naprosto lhostejně.

Ilustrační snímek

Web presentationmagazine.com pro nás našel pár zajímavých tipů. Začneme tím prvním, který je zároveň nejdůležitější. Říká nám, že k většímu nadšení a zájmu musíme publikum dovést postupně.

Ukažte publiku, že mu rozumíte

Nejprve musíte s publikem navázat vztah. Jak na to, když prezentujete, ptáte se? Je to snadné. Nejprve se musíte naladit na to, jakou náladu a jak moc energie vaše publikum má. Potom jim to začnete zrcadlit nazpět.

Pokud je tedy publikum skeptické, začněte tím, že na své vlastní energii uberete. Začněte s tím hned, při představování vaší osoby a tématu. Tak se vám nejlépe podaří publiku ukázat, že mu rozumíte.

Být energetický, to není vždycky to nejlepší. Zrcadlením totiž ukazujete, že máte pro publikum pochopení. A přesně tím se vám podaří navázat vztah, který využijete později. Možná to zní trochu proti vaší intuici, ale zkuste to.

Řečníci často dělají opak a snaží se svou energií hned od začátku strhnout i publikum. Takové přehnané nadšení však často jen poškodí ten slaboučký vztah, který se svým publikem od začátku máte.

Energii navyšujte postupně

Samozřejmě, že svou energii nebudete tlumit po celou prezentaci. Poté, co díky zrcadlení máte za sebou trochu utahaný a unavený začátek, můžete vztah využít a začít přidávat energii. Publikum vás bude následovat automaticky – a nevědomky.

-jk-

Zdroj: Presentation Magazine - portál věnovaný prezetacím a veřejnému vystupování
Zobrazit přehled článků ze zdroje Presentation Magazine

Články v sérii

Aktuální

Prezentace pro lhostejné publikum (1/2): Začněte zvolna a pak to rozjeďte

Aktuální

Prezentace pro lhostejné publikum (2/2): Další tipy