Předem si napište plán jednání
Ještě před samotným jednáním s podřízeným nebo před poradou si napište body, kterým se chcete věnovat, případně reakce na situace, které by pravděpodobně mohly nastat. V průběhu toho, kdy druhý člověk mluví, si občas můžete napsat poznámku, co následně chcete říci. Zabráníte tak tomu, že se budete snažit honem něco říct a daného člověka přerušíte, protože se bojíte, abyste nic nezapomněli.
Nebojte se ticha
Web Psychology Today radí, že byste se měli před tím, než začnete mluvit, na dvě vteřiny odmlčet. Nezačněte mluvit hned. Zaprvé si lépe utřídíte myšlenky. Zadruhé k danému člověku vyšlete signál, že nečekáte pouze na to, až přestane mluvit, ale že i přemýšlíte nad tím, co říká. A zatřetí se dvouvteřinovým tichem ujistíte, že ten druhý již skutečně domluvil.
Vědomě na řešení problému pracujte
Prvním a nejdůležitějším krokem ale je, abyste si přiznali, že máte problém, a aktivně se během interakce s podřízenými nebo kolegy snažili jim do řeči neskákat. Skutečně poslouchejte, co daný člověk říká, zamýšlejte se nad tím a následně po určité úvaze reagujte. Nebojte se ticha. Mnoho lidí se snaží mluvit hned potom, co druhý domluví, ale ticho může být velmi účinným a silným způsobem, jak dodat svým vlastním slovům větší váhu. Stejně tak, pokud necháte druhého člověka maximálně vymluvit, může vám jeho způsob komunikace říci více, než kdyby reagoval na nějakou vaši otázku.
-mm-