Fňukající zaměstnanec je asi to poslední, co potřebuje manažer slyšet, když má před sebou hromady nevyřešených úkolů. Právě věční stěžovatelé však dokáží velmi rychle otrávit práci všem ostatním, a proto není na místě je ignorovat. Jak se k nim tedy postavit?
Především si uvědomte, že nesmíte takovému chování – byť nevědomky – přitakávat. Jakmile totiž ukážete pochopení, dotyčný si je spojí s tím, jak získat vaši pozornost a manipulovat s vámi. Dejte dostatečně najevo, že fňukání nebudete tolerovat.
Jakmile zaznamenáte fňukání, které si dotyčný zaměstnanec ani nemusí uvědomovat, upozorněte jej. Vysvětlete mu, že takové chování můžete tolerovat jen do určité meze.
Jako lídři byste měli hned na začátku vaší spolupráce s týmem deklarovat svůj postoj k věčným stěžovatelům. Zdůrazněte, že práce není lampárna a že to myslíte skutečně vážně. Vysvětlete, že neustálé stížnosti nepomohou splnit cíle nikomu z vás.
-kk-