Aktivní komunikace je klíč
Jak uvádí server Management Issues, klíčem k úspěchu celého týmu je komunikace. A při práci na dálku to platí dvojnásob. Jasně určete komunikační kanály, buďte v aktivním spojení se svými podřízenými a zajistěte, že i oni budou v soustavném spojení mezi sebou navzájem.
Kvalitní time management
Poučte dostatečně své podřízené o nutnosti kvalitního time managementu, který je při práci z domova dvojnásob důležitý. Aby pracovník pracoval efektivně, musí si rozdělit svůj den na časové úseky, každému úseku přidělit jednu hlavní aktivitu a na tu se během dotyčného úseku zaměřovat.
Přestávky a tiché hodinky
Občasné přestávky jsou při práci z domova důležité. Zvažte, jestli byste u vás v týmu neměli zavést „tiché hodiny“, například mezi dvanáctou a třináctou hodinou, kdy je zakázáno komukoliv z týmu volat nebo psát.
Videohovory
Videohovor je skvělý způsob, jak nahradit reálnou konverzaci. Dodejte svým podřízeným možnost využívat kvalitního softwaru pro videohovor na dálku a organizujte porady i setkání vzdáleně.
Psychické rozpoložení podřízených
Při práci na dálku, kdy nejste z pozice manažera tak často v přímém kontaktu se svými podřízenými, je lehké nevšimnout si, že na tom některý z členů vašeho týmu není dobře psychicky. Vyčleňte si dostatek času na individuální komunikaci s jednotlivými podřízenými a vnímejte, jak jsou na tom, a naslouchejte jejich názorům.
-mm-