Práce z domova klade vyšší nároky i na šéfa

Práce z domova je stále žádanější benefit. Umožňuje lépe skloubit pracovní a osobní život, či neztrácet čas zbytečným cestováním. Pro firmy představuje konkurenční výhodu. Na šéfa však klade vyšší nároky při řízení lidí.

Základem dobře odvedené práce na dálku je plánování. Stejně důležitou roli hraje i kontrola. Manažer by měl stanovit termíny pravidelných schůzek. Řídit zaměstnance pracujícího z domova vyžaduje větší míru důvěry manažera v podřízeného a značnou míru disciplinovanosti a sebekontroly na straně pracovníka.

Pokud má být práce virtuálních týmů úspěšná, musí ji většinou koordinovat zkušený vedoucí pracovník. Týmy, které pracují bez podpory manažera, jsou vzácností. Nezbytná je i možnost snadno sdílet informace s mateřskou firmou.

Složitější situace nastává, pokud se obě strany teprve "oťukávají". Pak je nutné věnovat čas osobnímu setkání a nastavit pravidla komunikace. Na začátku je důležité dokonale vysvětlit poslání, cíle a očekávané výstupy. U práce z domova je nutné stanovit objektivně měřitelné ukazatele toho, co pracovník skutečně odvedl.

-hp-
Article source ManagerWeb.cz - Portál společnosti Economia Online (ihned.cz) zaměřený na management
Read more articles from ManagerWeb.cz