Pozor, nový šéf přichází...

Ilustrační snímek

Pracovní dny vašeho předchozího nadřízeného byly sečteny a na jeho místo nastupuje nový člověk. Neznáte ho, on vás také ne a přesto se musíte naučit společně vycházet, aby to bylo všem ku prospěchu. Bez vstřícného kroku z vaší strany to ale nepůjde… Chery Gelgeman, konzultantka, spisovatelka a prezidentka společnosti Giana Consulting proto v rámci serveru Smart Blogs radí, jak se správně připravit na očekávanou změnu vedení.

Ve vašem pracovním životě se však děje mnohem více změn než „pouhá“ změna v top managementu. Máte svůj vlastní tým a právě se snažíte finalizovat projekt. Všichni jsou unavení a vystresovaní a je stále těžší zůstat pozitivní a převzít zodpovědnost. Takže i přesto, že jste se možná zaslechli, že váš nový nadřízení je údajně velký „sympaťák“, nervy jsou i tak velké…

Vyložte karty na stůl

Stejně jako při jakémkoliv seznamování je důležité dobře poznat druhou stranu. To se však nepodaří, jestliže k tomu nebudete mít patřičnou vůli. Pokud jste lídrem týmu a o úroveň výše se dějí změny, buďte tím prvním, kdo podá přátelskou ruku a naváže první kontakt.

Navrhněte svému novému nadřízenému společnou schůzku a připravte si pro něj kromě přátelských gest i následující informace:

  • představení vašeho týmu;
  • historie týmu, styl práce a metody, které používáte;
  • organizační diagramy;
  • metriky, které používáte;
  • informace o aktuálním stavu a plánech, na kterých pracujete.

Buďte zcela upřímní a otevření co se týče silných a slabých stránek týmu. Díky vašemu prvnímu kroku, který váš nový nadřízený jistě uvítá, mu pomůžete mnohem více:

  • pochopit jeho pracovní určení a fungování společnosti;
  • začlenit se do týmu;
  • vidět kolegy namísto lidských zdrojů;
  • rozvinout svůj vlastní potenciál ve prospěch fungování týmu i organizace.

Zmíněnými kroky jste si právě vytvořili spojence, který se mnohem efektivněji a rychleji naladí na stejný rytmus, v jakém funguje váš tým, a dokáže vám spíše podat pomocnou ruku i nápady ve chvílích, kdy je budete potřebovat.

Zachovejte svůj otevřený přístup i v následujících týdnech, měsících, letech… Rozhodně se vyplatí si svého šéfa spíše „vychovat“ než následně zjišťovat, že vám jeho přístup nevyhovuje, zatímco on nemá tušení, v čem je problém. Udržujte váš přímý komunikační kanál otevřený a pravidelně ho informujte o tom, na čem právě pracujete, jaké jsou vaše výsledky, zda čelíte nějakým problémům úspěšně anebo potřebujete jeho pomoc.

Gratulujeme. Právě jste přivítali svého nadřízeného ve svém světě. Jak dobře se v něm orientuje?

-bn-

Zdroj: SmartBlogs.com - síť odborných blogů
Zobrazit přehled článků ze zdroje SmartBlogs.com