Příprava firemních dárků se diametrálně liší od těch rodinných. Zatímco v soukromém životě zaháníme černé svědomí a obdarováváme potřebné, ve jménu firmy musí být náš dárek vidět.
Čím víc milionů obdarovávaný vydělává, tím dražší dar dostane. Tak, jak klesají schůdky společenského žebříčku, zmenšují se i dárky. Výběr dárku o dárci hodně vypovídá. Firma pyšná na tradici dá přednost eleganci. Organizace považující se za dravce volí agresivní design.
Výběr vypovídá také o tom, jak dárce hodnotí obdarovávaného. Dárkem můžete vyjádřit úctu či potěšit. Častěji se však jedná o prostředek, jak se připomenout. Dárečky tak bývají pokusem o úplatek nebo aspoň o vyvolání pocitu závazku.
Pokud s takovýmto postupem nesouhlasíte, dárek nepřijímejte. Jestliže to opravdu nejde, dar veřejně přiznejte a zřekněte se ho.
-hp-