Každý tým potřebuje trenéra a je jedno, jestli se jedná o tým fotbalový nebo pracovní. Prodejci potřebují trenéra nejenom pro posílení efektivních schopností a odstranění chyb, ale také pro podporu „nálady v týmu“, když právě nejsou dobré výsledky.
Upravením své prodejní strategie můžete maximalizovat kladný efekt na své pracovníky. Zde jsou 4 tipy, jak „léčit“ špatnou náladu v týmu.
- Předcházejte problémům – Koučování týmu je klíčem k úspěchu. Koučování se obvykle používá, až když problémy nastanou, místo aby bylo nástrojem k udržení dobrých výsledků. Koučujte své pracovníky pravidelně, a zabraňte tak poklesu prodeje.
- Vžijte se do jejich kůže – Ačkoliv prezentace dopadla dobře, vždy lze něco zlepšit. Když probíráte hodnocení s pracovníkem, hledejte jeho úhel pohledu. Zkuste ho vyzvat k sebehodnocení ještě před vaší zpětnou vazbou. Hledejte přitom vše, čím byste mu mohli pomoci.
- Posouvejte se k cíli – Změny chtějí čas a je nerealistické očekávat velké změny v krátkém čase. Když hodnotíte jeho chování, vyberte si 2 až 3 nejvíce naléhavé chyby. Hodnoťte pouze ty, na kterých se shodnete, že je potřeba je zlepšit.
- Buďte kladní – Pouhým dodržováním pozitivního chování nepodpoříte vznik konstruktivního prostředí podporující úspěch. Zůstat pozitivní je základ, ale i vaše chování a fráze musí být pozitivní. Nahraďte negativní fráze „Nezapomeň“ pozitivními „Prosím pamatuj“ a ujistěte se, že v týmu neřídíte naprosto vše do detailů.
-jh-