Povýšení na obzoru: Jak prezentovat, co jste se naučili v minulých pozicích

Ilustrační snímek

Pokud chcete přijmout nové odpovědnosti a stát se manažerem nového projektu nebo oddělení, musíte být připraveni na to, že budete hodnoceni. Můžete se setkat s otázkou, co jste se vlastně ve svých minulých rolích naučili. Odpovídejte s rozmyslem, protože špatná odpověď vás může o kýžené povýšení připravit. Neměli byste mluvit jen o svých technických schopnostech, ale také o tom, jak jste se stali vytrvalejšími, nezávislými a jak jste získali sebedůvěru. Pokud jste prožili těžká období, popište, co vám to dalo. Připravte se dobře – určitě využijete i další tipy, které přinesl web business2community.com.

1) Není to o tom, co jste udělali, ale spíše o tom, co jste se skutečně naučili. Pokud vám vaše minulé pozice nevyhovovaly, není dobré si na ně stěžovat a naříkat si. To by nebylo profesionální. Spíše se soustřeďte na to, co bylo pozitivní. Co vás něco naučilo, díky čemu jste se zlepšili, co pro vás bylo výzvou, která vás posunula dál.

2) Najděte pozitivní aspekty, na kterých budete moci demonstrovat svůj osobní růst. Možná že jste se v minulých rolích ocitli v těžkých podmínkách, možná jste museli zvládnout obtížné klienty, nezodpovědné podřízené a náročné termíny. Když prezentujete sami sebe, můžete tyto negativní aspekty využít a ilustrovat na nich, jak jste se naučili podobné problémy zvládat. Musíte ukázat, že dokážete zvládat překážky a že jste proto dobrým kandidátem na náročnou pozici.

3) Když se vás zeptají na technické znalosti a jejich rozvoj, nebojte se odpověď doplnit i o prvky osobnostního rozvoje. Zmiňte, jak se rozvíjel i váš charakter, protože osobnost a osobnostní rysy jsou pro výběr vhodného kandidáta mnohdy klíčové.

4) Zamyslete se nad tím, co je skutečně relevantní pro pozici, o kterou máte zájem. Zdůrazněte schopnosti, které jste v minulosti získali a které v ní určitě využijete.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com