- Zvýšení spokojenosti zaměstnanců (tito psychologové totiž zkoumají chování a postoje lidí, díky čemuž dovedou navrhnout opatření pro zvýšení spokojenosti a produktivity jednotlivců).
- Zlepšení rovnováhy mezi pracovním a osobním životem (díky zavedení programů, které na tuto rovnováhu cílí, což vede ke snížení fluktuace a vyšší angažovanosti zaměstnanců).
- Snížení stresu zaměstnanců (prostřednictvím přínosných návrhů, které se týkají manažerských postupů a organizace firmy).
V podstatě jde samozřejmě vždy hlavně o to, jestli pro interního psychologa budete mít dostatek práce. Co to však přesně znamená? Podle článku na webu businessnewsdaily.com můžete zvážit zaměstnání interního psychologa v případě, že:
- Vaše organizace je velmi velká, možná i globální.
- Chcete provést komplexní zhodnocení kultury na pracovišti hned na několika místech.
- Potřebujete rozvíjet průběžné vzdělávací programy, které povedou k dobrým výsledkům.
Na rozdíl od toho vám postačí najmout si konzultanta, když:
- Jste menší společnost,
- Nepotřebujete rozsáhlé studie. Zajímáte se pouze o jednu konkrétní oblast nebo vás souží jedno oddělení.
Pokud jste malá firma, která má méně než 10 zaměstnanců, nemusí pro vás být vhodné ani najmout si konzultanta. Taková organizace je zkrátka příliš malá. Na druhou stranu, u středně velké a velké firmy mohou tito odborníci skutečně pomoci významně zvýšit spokojenost i produktivitu zaměstnanců.
Osobnost zaměstnanců a styly komunikace
Jak představit takového poradce, psychologa ve vaší společnosti? Dobrou cestou je nabídnout osobnostní testy pro zaměstnance. Výsledky navíc pomohou manažerům i jejich týmům, aby se dozvěděli, jak mohou lépe spolupracovat a které chování možná není úplně přínosné.
Zaměstnanci si tak budou lépe rozumět – navzájem i sami sobě – a uvědomí si, jaký je jejich přístup ke komunikaci, což je velmi důležité. Když mají kolegové různé komunikační styly, je pro ně užitečné vědět, jak se spolu lépe domluvit a dohodnout.
-jk-