Na webu management-issues.com jsou tyto zkušenosti popsány z pohledu luxusního prodejce hodinek Christopher Ward. Co naplat, někdy se dokonce i sami zakladatelé a manažeři pustí do práce na prodejně – a není to špatně.
1) Omezené zdroje
Tým ve firmě je poměrně malý. Když začnou přicházet stovky objednávek, bez manažerů, kteří v takové situaci také přiloží ruku k dílu, by to nešlo.
Lidé z hlavní kanceláře se tak nějakou dobu zapojí do přípravy zásilek a balíčků. Jinak by se nedařilo doručovat zákazníkům objednávky hned následující den. A to je něco, co nejde zpochybnit a v čem se nesmí polevit – toto je pevná politika firmy. Slib daný zákazníkům, totiž že jim zboží bude doručeno hned další den, nesmí být porušen.
Amazon a další velcí hráči v retailu v poslední době zdokonalili proces doručování zboží, takže mnozí zákazníci očekávají, že tento standard bude dodržován všemi obchodníky. Někdy je samozřejmě nutné najmout další dočasné pracovníky, aby pomohli při těch největších náporech.
2) Cesta ke zlepšení
Manažeři jsou touto prací vystaveni různým oblastem svého byznysu a navíc se rozvíjejí jak osobně, tak profesně. Některé manažerské poznatky a zkušenosti, které získáte během náročných dnů na prodejně, mohou být skutečně velmi přínosné a otevřít vám oči.
3) Motivace a morálka
Náročná období jsou pro firmu i její kulturu náročnou výzvou. Vysoký tlak se zmírňuje tím, že se z toho udělá aspoň trochu zábava. Interní mini kampaně začínají všudypřítomnými plakáty a často je k mání hodně pizzy. Směny jsou udržovány poměrně krátké, maximálně 4hodinové. Díky tomu se lidé nestihnou tolik unavit a dopouštějí se tak méně chyb. Když manažeři pracují se zbytkem týmu, ukazují mu tak zároveň, že si váží jeho práce a úsilí.
-jk-