Pokorou ke spolupráci

Pokora patří mezi důležité vlastnosti vůdců. Stejně důležitá je však i pro zaměstnance. Pokorní lidé si uvědomují svá omezení a akceptují, že nemohou vše zvládnout sami. Takové uvažování je velice hodnotné, protože předpokládá spolupráci s ostatními. Nemělo by však být výmluvou pro vyhýbání se práci.

- Hledejte projevy pokory. Pokoru, nebo naopak aroganci, můžete odhalit již při přijímacích pohovorech. Arogantní uchazeči budou mluvit je o sobě a přisvojovat si úspěchy, na kterých nepracovali sami. Pokorní naopak zdůrazní přispění druhých. Ti vám mohou mnohem lépe přispět.

- Ukazujte pokoru. Očekáváte-li pokoru u zaměstnanců, měli byste jít příkladem a být pokorní sami. Nežádejte po svých lidech nemožné. Podporujte je a snažte se více poslouchat, než mluvit. Aktivně vyzývejte, aby přicházeli se svými myšlenkami. Pak jim delegujte příslušnou autoritu a odpovědnost.

- Trvejte na spolupráci. Zdůrazněte, že lidé ve vašem týmu musejí spolupracovat, aby dosáhli svých cílů. Spolupráce si žádá respektování schopností druhých. Znamená to i schopnost připustit si, že někdo jiný může být v konkrétní věci lepší než vy. Právě to je příznakem pokory.

-kk-

Article source Harvard Business Review - flagship magazine of Harvard Business School
Read more articles from Harvard Business Review