Time management
Úspěšní lidé obecně jsou mistři time managementu. Dvojnásob to potom platí u manažerů a lídrů. Úspěšní vedoucí neztrácejí čas s detaily a nacházejí efektivní harmonii mezi strategickým plánováním a „údržbou“ aktuálních problémů stávajících projektů.
Komunikační dovednosti
Ať už se pohybujete v jakémkoliv oboru, nikdy nebudete moci dosáhnout úspěchu bez vytříbených komunikačních dovedností. Ty vám pomohou přesvědčit ostatní o vašich kvalitách a později vám samozřejmě pomohou i při vedení lidí. Úspěšní lidé jsou velmi schopní komunikátoři, kteří se vyznají většinou i v neverbální komunikaci a kteří dovedou lidi, se kterými mluví, velmi dobře číst a odhadovat.
Příprava řešení krizových scénářů
Jak uvádí web platformy TED.com, úspěšní lidé nejsou pesimisté. Ale mají pro jistotu předem připravené krizové scénáře pro různé situace, které by mohly nastat. Také jsou schopni efektivně analyzovat rizika a postupovat tak, aby z každé situace něco vytěžili.
Efektivní a rychlé rozhodování
Lidé, kteří dlouhodobě dosahují úspěchů, se naučili rychle se zorientovat v každé situaci a umí se na základě dostupných informací a vlastních predikcí rychle a efektivně rozhodnout. Jedná se o zcela klíčovou vlastnost, bez které se žádný rychle a efektivně pracující člověk neobejde.
Investice do vlastního vzdělání
Úspěšní lidé ví, že oni sami jsou svojí největší devizou. A proto neváhají investovat do sebe a věnují dostatečný čas rozvoji svých soft i hard skills.
-mm-