Nepodceňujte důležitost těchto setkání
Jak uvádí Harvard Business Review, mnozí manažeři mají tendence vnímat bilanční a manažerská setkání se zaměstnanci jako něco druhořadého. Často je proto plánují až na konec dne s tím, že přes den jsou důležitější věci na práci. Ve výsledku tak už často nemají účastníci náladu ani energii řešit nějaká zásadnější, strategická témata.
Vyhrazte si na setkání dostatek času
Při bilančních jednáních jeden na jednoho vás nesmí tlačit čas. Vyhraďte si proto dostatek času, určete toto setkání jako svoji prioritu a nedívejte si v průběhu jednání na telefon.
Definujte, o čem budete jedna a čeho chcete dosáhnout
Každé setkání by mělo mít jasný cíl a agendu. A to platí i u bilančních schůzek. Neztrácejte čas povrchním tlacháním a bavte se konkrétně tak, aby vaše setkání nebyla jenom povinností, kterou je potřeba splnit.
Pamatujte, že tyto schůzky nejsou o vás
Jako manažer byste se neměli při setkáních s podřízenými soustředit na vás, ale hlavně na daného pracovníka. Dejte tedy na chvíli ego stranou a skutečně se snažte naslouchat člověku, naproti kterému sedíte.
Soustřeďte se na dlouhodobé vize a strategická témata
Až příliš často jsou pravidelné schůzky s podřízenými využívány k řešení každodenních otázek a k dohánění restů z běžných pracovních dnů. Vyvarujte se toho, abyste na schůzkách s podřízenými řešili běžné otázky týkající se například jednotlivých projektů, a soustřeďte se spíše na celkový kontext, dlouhodobé vize a strategie.
-mm-