Pět rad, jak vést efektivní schůzky s podřízenými o jejich osobním rozvoji

Osobní rozvoj pracovníků je jedním z klíčových úkolů manažera. Žádný týmový vedoucí by tento aspekt své role neměl podceňovat a měl by se se svými podřízenými pravidelně scházet. Na těchto schůzkách by se mělo bilancovat, co se podvedlo a co ne, a měl by se připravovat další plán osobního rozvoje dotyčného pracovníka. Zde je pět rad, jak tyto pravidelné schůzky s podřízenými vést, aby skutečně měly kýžený efekt.

Ilustrační snímek

Nepodceňujte důležitost těchto setkání

Jak uvádí Harvard Business Review, mnozí manažeři mají tendence vnímat bilanční a manažerská setkání se zaměstnanci jako něco druhořadého. Často je proto plánují až na konec dne s tím, že přes den jsou důležitější věci na práci. Ve výsledku tak už často nemají účastníci náladu ani energii řešit nějaká zásadnější, strategická témata.

Vyhrazte si na setkání dostatek času

Při bilančních jednáních jeden na jednoho vás nesmí tlačit čas. Vyhraďte si proto dostatek času, určete toto setkání jako svoji prioritu a nedívejte si v průběhu jednání na telefon.

Definujte, o čem budete jedna a čeho chcete dosáhnout

Každé setkání by mělo mít jasný cíl a agendu. A to platí i u bilančních schůzek. Neztrácejte čas povrchním tlacháním a bavte se konkrétně tak, aby vaše setkání nebyla jenom povinností, kterou je potřeba splnit.

Pamatujte, že tyto schůzky nejsou o vás

Jako manažer byste se neměli při setkáních s podřízenými soustředit na vás, ale hlavně na daného pracovníka. Dejte tedy na chvíli ego stranou a skutečně se snažte naslouchat člověku, naproti kterému sedíte.

Soustřeďte se na dlouhodobé vize a strategická témata

Až příliš často jsou pravidelné schůzky s podřízenými využívány k řešení každodenních otázek a k dohánění restů z běžných pracovních dnů. Vyvarujte se toho, abyste na schůzkách s podřízenými řešili běžné otázky týkající se například jednotlivých projektů, a soustřeďte se spíše na celkový kontext, dlouhodobé vize a strategie.

 

-mm-

Zdroj: Harvard Business Review - zpravodajský portál vydavatelství přední americké obchodní školy Harvard Business School
Zobrazit přehled článků ze zdroje Harvard Business Review