Tento článek vychází z textu na webu Addicted2Success.com.
Když něco nevím, zeptám se.
Něco nevědět není hanba. Hanba by ale byla, kdyby člověk něco důležitého nevěděl, a natolik chtěl působit znale a sebevědomě, že by se na danou věc nezeptal. Phalyová proto radí, že i manažeři, lídři i seržanti v armádě musí umět přiznat, že něco neví nebo neumí, a případně se na danou věc zeptat nebo ji přenechat někomu, kdo ji umí.
Zjistěte, jak vaše organizace funguje jako celek.
Úspěšný vedoucí jakékoliv skupiny nemůže fungovat v izolaci. Čím lepší má dotyčný lídr vhled do toho, jak funguje nejen daný tým, ale celá firma a organizace, tím spíše dovede své podřízené efektivně vést.
Nesnažte se lidi kolem sebe shazovat, ale pozitivně je motivovat.
Shazování, strašení a negativní přístup mohou k úspěchu dopomoci jenom velmi krátkodobě. V dlouhodobém měřítku je nutné lidi kolem sebe především pozitivně motivovat, podporovat je v jejich silných stránkách a jít jim pozitivním příkladem.
Naučte své podřízené přemýšlet kriticky.
Kritické myšlení jednotlivce je oproti vžitým představám v armádě zcela zásadní. A to samé platí pro jakýkoliv tým nebo pracovní skupinu. Manažer nemůže strávit veškerý svůj čas mikro-managementem svých podřízených. Proto jim musí delegovat jak úkoly, tak i rozhodovací pravomoci. A z toho důvodu je musí naučit (a musí jim umožnit) přemýšlet kriticky.
Za dobře odvedenou práci dotyčné veřejně pochvalte.
Jenom málo věcí dovede pracovníky tak motivovat, jako veřejné uznání před kolegy a nadřízenými za dobře odvedenou práci. Phalyová radí, že když některý řadový voják nebo pracovník udělá extra práci navíc a dosáhne mimořádného úspěchu, jeho nadřízený by to nikdy neměl přejít bez povšimnutí a pochvaly.
-mm-