Vzájemná důvěra
Podle webu Selling Power je vzájemná důvěra členů týmu alfou i omegou úspěchu celé skupiny. Pracovníci si musí navzájem věřit, musí si pomáhat a musí mít důvěru ve schopnosti ostatních. To platí jak mezi řadovými členy týmu, tak i ve vztahu mezi vedoucím a jeho podřízenými.
Společná vize
Každý tým je schopen pracovat soudržně a jít za cílem jenom v případě, že má společnou vizi. Jedním z hlavních úkolů manažera tak je nadchnout tým pro dostatečně atraktivní společné cíle a vize.
Týmová práce
Kvalitní tým využívá silných stránek jeho jednotlivých členů. Každý má nějakou expertizu, každý je v něčem lepší, a je právě úkolem dobře pracující skupiny v rámci společných úkolů tyto silné stránky jednotlivých pracovníků využívat. Při týmové práci je také nesmírně důležitá kvalita komunikace, která mezi členy týmu musí být rychlá, otevřená a bezproblémová.
Dostatečný prostor jednotlivých pracovníků
Pokud jsou členové skupiny vystaveni mikromanagementu vedoucího, tým jako celek nikdy nemůže dosáhnout svého maximálního potenciálu. Pracovníkům se postupem času s přibývajícími zkušenostmi musí dostávat i většího prostoru k tomu, aby mohli dělat věci po svém. S tím samozřejmě souvisí i vyšší zodpovědnost jednotlivých zaměstnanců za své části projektu.
Adekvátní odměňování
Dobře pracující tým se neobejde i bez adekvátního odměňování, které reflektuje tvrdou práci nebo práci navíc. Jestliže nejsou členové týmu dobře hodnoceni, elán jim dlouho nevydrží a po čase bude tým jako celek výrazně ztrácet na motivaci a produktivitě.
-mm-