Tyto tipy uveřejnil server Management Issues.
Manažer věnuje pracovníkům pracujícím na dálku menší pozornost než pracovníkům pracujícím prezenčně
Častým problémem manažerů týmu pracujících hybridně je zvyk věnovat zvýšenou pozornost těm pracovníkům, kteří dochází prezenčně do kanceláře. Je lidská přirozenost věnovat větší pozornost tomu, co je v našem bezprostředním okolí, než tomu, co se odehrává v dálce. Jako manažer ale musíte všem měřit stejným metrem a o všechny se i stejně zajímat.
Komunikační šum při vedením pracovníků pracujících na dálku
Komunikace na dálku má určitá specifika. Oproti běžné mluvě tváří v tvář přináší komunikace na dálku vyšší riziko šumů, nedorozumění a absence neverbálních signálů, které promluvám dávají kontext.
Protěžování pracovníků, kteří se svým pracovním stylem nebo osobností blíží manažerovi
Manažeři mnohdy dělají tu chybu, že podvědomě preferují ty podřízené, kteří jsou jim samým podobní. Ať už co se týče osobnostních vlastností, nebo pracovního stylu. Při řízení týmu na dálku se tento neduh může projevit o to silněji – a proto je nutné se mu co nejvíce vyhýbat.
Zanedbávání socializačních aktivit
Vedení týmu na dálku může vyvolávat představu, že není nutné, aby mezi sebou pracovníci interagovali nebo aby se organizovaly nějaké společné aktivity. To ovšem není pravda. A i tým pracující na dálku je nutné stmelovat úplně stejně jako tým pracující výhradně prezenčně.
Mikro-management
Někteří manažeři se při vedení podřízených pracujících na dálku stávají paranoidními. Myslí si, že pracovníci se „ulejvají“ a mají proto tendenci je direktivněji řídit a kontrolovat. To může vést až k mikro-managementu, který je ve výsledku škodlivý pro všechny – jak pro manažera, tak pro podřízeného.
-mm-