Tento text vychází z článku na BBC.com.
Lidé z generace Z jsou neustále přilepení na obrazovky a neumí komunikovat tváří v tvář
Tento mýtus je pravdivý jenom u velmi malé části mladých lidí. A ostatně – je pravdivý i u malé části staršího obyvatelstva. Příslušníci generace Z si váží mezilidských vztahů a často jsou ve verbální komunikaci lepší, než jejich starší kolegové.
Mladí lidé se nedovedou soustředit
To, že se mladí lidé nedovedou soustředit, jednoduše není pravda. Je samozřejmě pravda, že mají jiné pracovní návyky a jiný styl práce, ale hluboké práce jsou schopni stejně jako kdokoliv jiný.
Mladým lidem se nechce pracovat a jsou líní
To, že mladí lidé více dbají na vyvážení osobního a pracovního života, neznamená, že by se jim nechtělo pracovat. Co však platí je fakt, že si často snaží vyjednat lepší podmínky a často jsou méně ochotní pracovat od rána do noci za nízkou mzdu.
Pracovníci z generace Z jsou přelétaví a nejsou loajální vůči zaměstnavateli
Statistická data jasně ukazují, že mýtus o tom, že mladí lidé mění práci jako ponožky a nejsou loajální vůči svému zaměstnavateli, není vůbec pravda. A naopak – ukazuje se, že mladí lidé jsou k zaměstnavateli, který souzní s jejich prioritami a je schopen jim nabídnout to, co požadují, vysoce loajální.
Mladí lidé nesnesou jakoukoliv negativní zpětnou vazbu
Tento mýtus udržují při životě manažeři a personalisté, kteří neumí dobře komunikovat s různými druhy lidí a kteří si myslí, že jeden styl podávání zpětné vazby musí vyhovovat všem. S lidmi z generace Z se samozřejmě dá normálně mluvit – je však nutné vnímat, jak dotyčný člověk komunikuje a jak je mu podávání zpětné vazby potřeba upravit.
-mm-