Tyto tipy Marka Cubana vychází z rozhovoru, který tento podnikatel dal blogu Business Know-How.
Poučka č. 1: Pomáhejte lidem
Zní to možná banálně, ale manažer musí být někdo, kdo umí ostatním pomáhat. Musí být ochoten naslouchat jak zákazníkům, tak i podřízeným, a musí být ochoten jim pomoci s jejich problémy, aby mohli naplňovat svoje vize, aby mohli efektivně pracovat a aby byli spokojení.
Poučka č. 2: Naučte se řešit problémy
Manažer nesmí před problémy uhýbat. Naopak, musí je řešit, a to efektivně. Dobrý manažer i podnikatel musí umět řešit problémy a musí se umět rychle rozhodovat. A to i v záležitostech, které se týkají celého týmu
Poučka č. 3: Naučte se věřit svému týmu
Manažer bez týmu je jenom řadový pracovník. Dobrý manažer musí umět svému týmu věřit a musí mu efektivně a s důvěrou delegovat práci i rozhodovací pravomoci.
Poučka č. 4: Nebojte se nových věcí, kterým nerozumíte
Podnikatelé a manažeři nesmí setrvávat ve statusu quo. Musí se zajímat o nové věci, o novinky a o nejnovější vývoj. Nové věci, kterým nerozumíte, musíte vnímat jako příležitost. A ne se jim konzervativně bránit.
Poučka č. 5: Pamatujte, že v diverzitě je síla
Čím větší panuje v týmu různorodost, tím flexibilnější a efektivnější daný tým je. Pamatujte, že v diverzitě je síla, a snažte se proto mít ve svém týmu co možná nejpestřejší skupinu osobností, přístupů a názorů.
-mm-