Podpora inovace a vzdělávání
Jeff Bezos je známý tím, že podporuje nové technologie a že se je ve svých týmech a firmách snaží využívat co možná nejdříve. Také si zakládá na tom, aby se on i jeho klíčoví pracovníci neustále vzdělávali a zajímali o nové trendy.
Dlouhodobá vize
Jak uvádí Business Insider, velkou výhodou Jeffa Bezose vždy bylo, že od začátku měl jasnou vizi. Chtěl se stát jedničkou v prodeji knih na platformě, která v té době byla ještě v plenkách – na internetu. Svoji vizi vždy uměl nejenom vymyslet, ale navíc i úspěšně prodat.
Orientace na zákazníka
Amazon i jeho zakladatel vždy měli zákazníka na prvním místě. Vždy všechna svá rozhodnutí dělali podle toho, co bude nejlepší pro zákazníka. Orientace na klienty a pro-zákaznický přístup je tedy něco, co by se od Jeffa Bezose mohli učit všichni.
Vysoké standardy při najímání nových členů týmu
Zakladatel Amazonu má vysoké nároky na kandidáty, kteří chtějí být součástí jeho týmu. Vždy si pečlivě vybíral spolupracovníky a vždy bral v potaz, jestli se uchazeči do stávajícího týmu hodí i po lidské stránce.
Využití dat při rozhodování
Společnost Amazon už od samého počátku využívala při rozhodování a plánování data. To platí dodnes. Jeff Bezos sám vždy hodně dal na analýzy, data a statistiky, protože ty tvoří nejvěrnější obrázek o tom, jak se věci skutečně mají.
-mm-