Apel nejen na logické myšlení, ale především i na emoce
Jak uvádí Addicted2Success, úspěšně komunikující člověk ví, že lidi nelze o ničem přesvědčovat jen pomocí argumentů a pomocí apelu na racionální myšlení. Ať chceme nebo ne, my lidé se z velké části rozhodujeme podle svého podvědomého vnímání a podle pocitů. Abyste skutečně úspěšně komunikovali, musíte se naučit svojí komunikací apelovat na pocity a emoční vnímání lidí ve svém okolí.
Nefalšované, aktivní naslouchání
V komunikaci s okolím uspějete jedině tak, že budete lidem kolem sebe naslouchat. Když s někým komunikujete, ani sebelepší argumentace nebo komunikační dovednosti vám nepomohou, pokud se o druhého člověka nezajímáte. Vždy při konverzaci aktivně naslouchejte a skutečně, nefalšovaně se zajímejte o pocity a názory člověka, se kterým mluvíte.
Jasné sdělování hlavních myšlenek
Každá vaše věta a každá vaše promluva by měly mít jednu jasnou myšlenku, kterou se snažíte sdělit. Buďte přímočaří v tom, jak komunikujete, nazývejte věci pravými jmény a jasně a bez ostychu své myšlenky pojmenovávejte.
Ochota převzít iniciativu za vedení rozhovoru
I když většina z nás si užívá zajímavý a podnětný rozhovor s někým jiným, mnoho lidí má problém s tím rozhovor vést. Pokud na takového člověka narazíte, nebojte se převzít iniciativu a rozhovor vést – dost možná vám druhý člověk bude i vděčný.
Sebevědomá neverbální komunikace
Komunikace samozřejmě neprobíhá jen na verbální úrovni. Neméně důležitou roli hraje i řeč těla. Dělejte taková gesta a vyzařujte takovou energii, aby bylo všem kolem vás jasné, že si věříte, že jste zdravě sebevědomí, ale že jste zároveň otevřeni i podnětům lidí kolem sebe.
-mm-