Podle The Balance musí úspěšný manažer každý den...
.. .efektivně komunikovat.
Nastavení dobré a efektivní komunikace je snad nejdůležitější vlastností jakéhokoliv vedoucího. Je nutné, aby vedoucí efektivně komunikoval se svými podřízenými, podporoval komunikaci i uvnitř týmu a celkově se uměl při komunikaci přizpůsobovat specifikám druhého člověka.
... jít příkladem.
Manažer nesmí kázat vodu a pít víno. Musí jít v tom, co chce po svých podřízených, příkladem, protože jinak ho členové jeho týmu prokouknou a jeho požadavky a očekávání naplňovat nebudou.
... motivovat ostatní.
Dlouhodobá motivace členů týmu, udržení jejich pracovní morálky a nabídnutí reálné a nosné vize. To jsou poměrně složité úkoly, před kterými každý manažer stojí, a na které nesmí zapomínat.
... řešit konflikty.
Řešení konfliktů patří k základním povinnostem jakéhokoliv manažera. A konflikty přijdou, dříve nebo později. Ne všechny konflikty jsou ale viditelné na povrchu a mnohé jsou skryté. Dobrý manažer musí umět řešit i ty konflikty, které se latentně odehrávají pod povrchem, i ty, které mají teprve potenciál nastat.
... umět poradit i po odborné stránce.
Daný manažer by měl mít potřebné tvrdé dovednosti, které mu umožňují pomoci svým podřízeným s konkrétními úkony, které před nimi stojí.
-mm-