Když Peggy Yu a její manžel založili v roce 1999 on-line obchod s knihami Dangdang.com, byly v Číně jen čtyři miliony uživatelů Internetu a velké množství elektronických obchodů bojovalo o pár dolarů na on-line trhu. Když přišla krize internetového obchodu, přátele jim radili dát se na zcela jiný obor. Dnes je Dangdang největším a nejúspěšnějším čínským on-line obchodem a rozšířil se o mnoho produktových kategorií. Kromě knih prodává vše od mobilních telefonů, přes stroje na popcorn až po vstupenky na koncerty. Konkurenční prostředí, které pomohl vytvořit, láká rostoucí zájem zahraničních investorů. Jednačtyřicetiletá absolventka newyorské univerzity Peggy Yu mluvila o svém internetovém podnikání pro Wall Street Journal.
Myšlení Peggy Yu ovlivňuje výraznou mírou západní princip návratnosti investic. Když utrácí peníze, vždy uvažuje o hodnotě. U zaměstnanců si cení postojů a zvyklostí. Konkrétní dovednosti se dají naučit. Snaží se proto nacházet co nejvíce přirozených talentů, kteří se rádi učí. Při vzpomínce na své začátky v podnikání by si přála umět lépe stanovovat pravidla. Dnes plně chápe, jak důležité je znát hranice a aby jim všichni rozuměli stejně.
Čína má podle Peggy Yu v on-line obchodování výhodu opozdilce. Japonsko má lepší mobilní technologie, Spojené státy lepší technologie pro Internet. Různé země mají k dispozici různé věci, které jsou lepší než v Číně. Čína tak sbírá ovoce ostatních, což s sebou nese i menší obchodní rizika. Důležité je také nesnažit se měnit chování zákazníků. Většina Číňanů je například zvyklá platit hotovostí, takže nemá smysl vnucovat jí placení kreditními kartami.
Za nejtěžší rozhodnutí v podnikatelském životě považuje Peggy Yu propuštění vysokých manažerů, které najala z největšího kamenného knihkupectví v Číně. Až po půlroce si uvědomila, že sice dokázali vybudovat kamenné impérium, ale s pomocí státních zdrojů, bez nichž se nedokázali chovat stejně efektivně. Poučila se tak, že nelze předpokládat dovednosti lidí jen na základě jejich bývalých pozic. Nejdůležitější je osobní přístup. Začínajícím podnikatelům doporučuje skutečnou orientaci na zákazníka, nejen její ústní deklaraci. Zákazníkem je pro ni každý. Její filozofií je také vždy žít skromněji, pod hranicí svých možností, aby se nemusela zabývat problémy s penězi.
-kk-