Tento text vychází ze článku na webu Harvard Business Review.
Pravidelně se se svými podřízenými setkávejte
Základem přátelského vztahu mezi podřízeným a nadřízeným jsou pravidelné bilanční schůzky. Jako manažer byste měli mít zájem na tom vědět, co se v životě a práci vašich podřízených odehrává, a proto byste se všemi z nich měli mít nastavená pravidelná setkání.
Udělejte si na své podřízené čas
Když za vámi podřízený přijde s tím, že s vámi něco chce řešit, měli byste si z tohoto setkání udělat prioritu. Neznamená to, že musíte danou věc řešit bezodkladně a ihned, ale znamená to třeba, že si s podřízeným zarezervujete v blízké době schůzku, kterou nebudete opakovaně posouvat.
Když se podřízený upřímně snaží, oceňte to
Všimli jste si, že váš podřízený se o něco pokusil? Že vyšel ze své komfortní zóny, překročil své pracovní povinnosti nebo si dal tu práci a přišel s nějakým originálním nápadem? Oceňte to, a to explicitně.
Dávejte podřízeným detailní, upřímnou a promyšlenou zpětnou vazbu
Svůj respekt k práci podřízeného vyjádříte nejlépe tak, že si dáte tu práci a poskytnete mu upřímnou, promyšlenou a skutečně konstruktivní zpětnou vazbu. Řada manažerů si totiž podávání zpětné vazby „odbyde“ nějakým univerzálním, vágním vyjádřením, které toho dotyčnému pracovníkovi vlastně moc neřekne.
Zmiňujte se podřízeným o nových příležitostech v rámci firmy
Přišla možnost dodatečného vzdělávání? Objevil se ve firmě nějaký projekt, který odpovídá směru, kterým se podřízený chce vydat? Probíhá nějaké interní školení, které by mohlo některého pracovníka zajímat? Pak dejte dotyčnému určitě vědět. Mějte v patrnosti, co jsou požadavky a přání vašich podřízených, a snažte se tato přání propojovat s tím, co nabízí vaše firma.
-mm-