Někdy nastane situace, kdy je manažer nucen zabývat se jedním dokumentem více než jen jednou. V takovém případě je výše uvedené pravidlo třeba upravit asi takto: každým dokumentem se zabývejte co nejméně. Jestliže obdržíte dokument, který vám neposkytuje přesné informace ke splnění příslušného úkolu, snažte se potřebné informace zjistit okamžitě. Nebudou-li k dispozici, není třeba dokument pokládat zpět na stůl, nýbrž si v kalendáři označit datum, kdy informace k dispozici budou a zabývat se takovým problémem v konkrétním pozdějším čase. Chce-li si manažer uchovat nějaký dokument pro budoucí reference, měl by jeho výběr pečlivě zvážit a řídit se i tentokrát pravidlem shromažďování co nejméně materiálů. Uchovávat písemnosti, které by se někdy možná mohly hodit nemá velký smysl. Z desetistránkové zprávy se dá například zachovat jen jednostránkové shrnutí.
Manažerům, kteří bojují s papírovým přívalem, vzkazuje článek toto: - Buďte nemilosrdní a stateční. Jestliže dokument nepotřebujete, hrdinně se jej zbavte. - Papírovou válku můžete vyhrát. Article source About Management - part of the About.com website focused on management Read more articles from About Management