Padá vaše chvála na úrodnou půdu?

Znáte staré svatební rčení „něco starého, něco nového, něco půjčeného a něco modrého?“ Zjevně zapomněli na „něco, co vás pošle do nemocnice.“ Jedna chudá italská svatba byla přerušena výletem do nemocnice, kde museli nevěstě chirurgicky odstranit z ucha zrnko rýže. Nevěsta se poučila, že i nejlépe zamýšlené oslavy mají svou temnou stránku. A jinak to nechodí ani v práci. Níže jsou uvedeny otázky, které vám pomohou ujistit se, že vaše chvála má takový účinek, jaký jste zamýšleli. Ovšem pokud své zaměstnance chválíte, protože mnoho lidí v práci marně touží po chvále.
- Pochybuje příjemce o vaší motivaci? Lidé mají rádi pochvalu, která jde od srdce. Pokud si myslí, že nejste upřímní, že to přeháníte, nebo máte postranní motivaci, budou mít potíže vás vyslyšet.
- Chválíte příliš? Jen kolem 1 % pracovníků v průzkumu uvedlo, že jsou vyvedeni z míry množstvím chvály, které se jim v práci dostává. Přes 70 % pracovníků se ptalo: „Jaká chvála?“ Není tedy příliš těch, kteří to s chválou přehání, ale i pro ně platí, aby nechválili příliš lacino. Pochvala musí mít smysl.
- Říkáte špatné věci špatné osobě? Komplimenty mohou znít skvěle vám, ale zaměstnancům skřípavě a nepříjemně.
- Je vaše chvála podmíněná nebo dokonce negativní? Je ní slovíčko „ale“? „Odvedl jsi dobrou práci, ale...“ Nechte si opravné návrhy a kritiku na jindy. Tohle je pochvala.

-ba-
Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal