Dobrým příkladem outsourcingu je například účetnictví, reklama a právní poradenství. Jsou to věci, které obvykle nespadají do předmětu podnikání firmy a které by tudíž jen komplikovaly její chod a spotřebovávaly velké množství finančních prostředků. Dále existují činnosti, které lze nejdříve outsourcovat a poté je může vykonávat firma sama (např. nábor určitých zaměstnanců).
Výhodou outsourcingu je to, že se smluvní firmě platí pouze za odvedenou jednorázovou práci a obvykle pouze po určitou dobu. Zaměstnanec, který by musel danou činnost vykonávat přímo ve firmě, by pobíral běžný plat a po zajištění této jednorázové činnosti by pro něj ve firmě již nebylo místo.
Nevýhodou outsourcingu je skutečnost, že firma svěřuje důvěrné informace jiné straně. Zde je na místě ověřit si důvěryhodnost smluvní firmy, její flexibilitu a to, zda dokáže odolávat nepříznivým podmínkám a rostoucím požadavkům.