Snad každý manažer o sobě s oblibou říká, že pomáhá rozvíjet své zaměstnance, aby se z nich mohla stát nová generace firemních lídrů. Často je však pravdou pravý opak. Chování manažerů znemožňuje zaměstnancům, aby využili svůj plný potenciál a mohli se stát lídry. Je to i váš případ? To si snadno ověříte, když si přečtete následující článek, který shrnuje nejčastější manažerské prohřešky, které brání rozvoji lídrů v organizacích. Upozornil na ně server TLNT.com.
1. Bráníte se jakémukoli riziku
Má-li se někdo stát lídrem, musí získat zkušenosti s riskováním. Pokud to manažer svým zaměstnancům neumožní, při prvním kontaktu s rizikem selžou nebo utečou. Situace bude o to horší, když již v té době budou na vyšších pozicích.
2. Neumožníte podřízeným zažít neúspěch
Manažeři mají tendenci okamžitě zasahovat, jakmile vidí, že by podřízení mohli v něčem selhat. Jak se pak ale mají poučit z chyb, o kterých nevědí?
3. Zaměňujete očekávanou výkonnost se skvělou výkonností
Říkáte svým lidem, že pracují skvěle, i když dělají pouze to, za co jsou placeni. Tím vzbuzujete falešnou představu o výkonnosti. Vaši zaměstnanci potřebují vědět, co je skutečně skvělé a být chváleni, když toho dosáhnou.
4. Myslíte si, že dobrá výkonnost znamená předpoklad stát se lídrem
Být dobrým specialistou bohužel neznamená umět řídit ostatní specialisty. Manažer by měl navrhovat povýšení svých podřízených na základě jejich vůdcovských dovedností, nikoli dobré výkonnosti.
5. Nepřiznáte si své vlastní chyby
Ať chce nebo ne, manažer jde svým podřízeným příkladem. Měl by umět přiznat, když se mu něco nepovede a poučit se z toho. Jeho lidé se tím budou inspirovat.
-kk-