Opravdu se nemáte v čem zlepšit?

Neustále čteme o tom, jak si zaměstnanci stěžují na své manažery, jejichž požadavky a očekávání považují za nereálné. Mnohé z nás-manažerů to rozčiluje a říkáme si, že nás se to netýká, to však ale není nikdy jisté. Chytrý manažer se bez ohledu na své zkušenosti a postavení pravidelně zamýšlí nad svým manažerským stylem a snaží se neustále zdokonalovat.

Jak poznáte, že vaše technika řízení zaměstnanců má ještě rezervy?

Zaměstnanci pravidelně vyžadují vaši pomoc

Zaměstnanci, kteří nejednají samostatně, brzdí sebe i své nadřízené. Otázkou je, zda je k nesamostatnému jednání cíleně nevedete vy. Zdokonalujte se proto v tom, jak poskytovat jasné instrukce na začátku projektu a být k dispozici pro pomoc v jeho průběhu, zároveň však nechat zaměstnancům volnou ruku v tom, jak budou dělat svou práci.

Práce často není hotová napoprvé

Nevytyčí-li manažer na začátku jasné instrukce, zvyšuje tím pravděpodobnost vzniku chyb a potřeby předělávat špatně vykonanou práci. Každý projekt by proto měl začínat setkáním, kdy manažer předá svým lidem všechny informace potřebné ke splnění úkolu a vyjasní svá očekávání.

Zaměstnanci neříkají svůj názor a nedělí se o nápady

Pokud si říkáte, že mlčí proto, že s vámi souhlasí, většinou se budete mýlit. S větší pravděpodobností mají pocit, že jejich myšlenkám nebude věnována patřičná pozornost a vážnost. Manažer, který se chce takové situaci vyhnout, by měl os svých lidí aktivně vyžadovat zpětnou vazbu, dobré nápady uvádět do praxe a ze špatných se umět poučit.

Zaměstnance nezajímají události ve firmě

Ve firmě dojde k velké události a vaši lidé to lhostejně přecházejí. Pak byste se měli ptát, proč s vámi nechtějí sdílet své nadšení nebo zklamání. Možná vám příliš trvá, než je informujete o důležitých věcech, a oni se proto cítí nepodstatní. Možná se již tyto informace dozvěděli z neoficiálních zdrojů, což podrývá vaši důvěryhodnost. Měli byste proto mít jasno v tom, co všechno můžete se svými lidmi sdílet. Pak je třeba zajistit, aby se k nim informace dostaly co nejdříve a aby se k nim mohli vyjádřit.

-kk-

Article source Talent Management - U.S. magazine and website for talent management and HR professionals
Read more articles from Talent Management