Opomíjené způsoby, jak motivovat podřízené k lepšímu výkonu

Celá řada manažerů si myslí, že zaměstnanci jsou v práci motivováni výhradně penězi. To ale není pravda. Pocit smysluplnosti práce, její docenění a radost z dobře odvedené práce jsou jenom některé z dalších zásadních faktorů, které zaměstnance motivují k tomu, podávat lepší výkony. Zde jsou často opomíjené způsoby, jak motivovat členy týmu k co nejlepšímu pracovnímu výkonu.

Ilustrační snímek

Konkrétní slova uznání

Podle serveru Selling Power je uznání nadřízeného neuvěřitelně efektivním způsobem motivace, jehož sílu si mnozí manažeři dostatečně neuvědomují. Uznání ale musí být upřímné a zcela konkrétní. Jestliže se zaměstnanci podaří dobře vyřešit nějakou situaci, dejte si na čas, abyste mu vysvětlili, co se vám na jeho přístupu líbilo, které konkrétní kroky byly vhodné a v čem konkrétně vyjadřujete danému jedinci uznání.

Veřejná pochvala

Dalším velmi silným motivačním nástrojem je pochvala daného jedince před ostatními zaměstnanci. Nejenže takové uznání namotivuje pracovníka k další práci, ale podpoří i pracovní nasazení ostatních, protože skutečně každý člověk chce být před ostatními vypíchnut jako schopný a jedinečný.

Zábavné hry

Jednoduché hry v zaměstnancích vybudí přirozenou soutěživost a jsou tak až překvapivě účinné v motivování. Může se jednat o hru o hodnotné ceny nebo jenom o nějaké symbolické maličkosti. Aby ale hra byla skutečně motivačním nástrojem, musí se jí účastnit všichni bez výjimky, musí mít pevně stanovená pravidla i dobu trvání.

-mm-

Zdroj: Selling Power - online verze amerického časopisu určeného pro ředitele obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Selling Power