Kreativita je důležitým aspektem každého týmu, který chce dosahovat vynikajících výsledků. Hrát stále při zdi se může vyplatit méně, než zkoušet nové možnosti. Jak tedy otevřít dveře kreativitě v týmové spolupráci?
- Brainstorming. Tato technika může být vysoce efektivní, protože spočívá ve volném vyjadřování myšlenek. Vychází z toho, že základě podnětů ostatních, vymyslí členové týmu více, než by vymysleli jednotlivě.
- Pokládejte hodně otázek. Otázky, které podpoří kreativitu, by měly být krátké, směřovat do budoucnosti a nezastrašovat. Ptejte se například: Co je možné? Co je důležité? Co musíme udělat? Jaký bude první krok? Co dál?
- Uvažujte z širší perspektivy. Detaily mají své místo, v kreativním prostředí je však stále třeba udržovat soustředění na širší kontext, cílovou vizi. Ta pak podporuje posouvání hranic.
- Podporujte aktivní naslouchání. Každý by chtěl prosadit svůj názor a být tím, kdo přijde s nejlepším řešením. Když se však všichni budou soustředit jen na to, co sami chtějí říci, nikdo nebude poslouchat. Bez naslouchání se pak důležité věci ztratí.
- Vyvarujte se stereotypů. Nedávejte lidem a týmům stereotypní nálepky. Nemyslete si například, že kreativní je jen marketing, zatímco účetní zajímá jen rychlá návratnost investic. Uvědomte si , že lidé nejsou jen pracovní role. Využijte rozdílnosti názorů.
-kk-