„Organizace vědí, jak důležité je mít motivované a angažované zaměstnance, většina z nich však nedokáže zajistit odpovědnost manažerů za to, aby je skutečně měly,“ upozorňuje odborník na emoční inteligenci Travis Bradberry v nedávném článku na LinkedIn Pulse. Shrnul také následující příklady chybného chování manažerů, které vedou jejich nejlepší lidi k odchodu.
Příliš velký objem práce
Máte tendenci navalovat na své nejlepší lidi stále více práce? To je v pořádku jen tehdy, pokud se s rostoucím objemem práce zvýší i jejich postavení ve firmě.
Chybějící uznání
Skvělé pracovní výkony nejsou samozřejmost. I vysoce motivovaní zaměstnanci chtějí slyšet pochvalu a být za svůj přínos oceněni. Zjistěte, jaká forma uznání nejlépe vyhovuje konkrétním jedincům.
Nedostatečný rozvoj
I talentovaní a vysoce výkonní zaměstnanci by měli mít možnost dále rozvíjet své dovednosti. Nemohou a neměli by se řídit sami. Vaším úkolem je sdílet s nimi zpětnou vazbu.
Nezájem o zaměstnance
Manažer by měl s podřízenými mít nejen profesionální, ale i lidský vztah. Jinak spolu mohou jen těžko trávit každý den.
Nesplněné sliby
Manažer, který plní své sliby, má důvěru a úctu svého okolí. Pokud neplní to, co slíbí, vnímá jej okolí jako falešného, bezcitného a bez respektu.
Špatný výběr zaměstnanců
Tvrdě pracující zaměstnanci chtějí mít kolegy stejných kvalit. Jestliže manažer přijímá nebo povyšuje špatné lidi, odchod těch nejlepších nebude trvat dlouho.
Chybějící podpora nadšení zaměstnanců
Talentovaným lidem nechybí nadšení, které by jim nadřízení měli pomoci realizovat prostřednictvím zajímavých pracovních příležitostí. Striktní zaměření pouze na úzký okruh pracovních úkolů a postupů může být na škodu.
Chybějící podpora kreativity
Ti nejlepší pracovníci mají přirozený zájem neustále něco měnit a zlepšovat. Pokud jim to manažer neumožní, omezí tím nejen je, ale i sám sebe.
Nedostatečné výzvy
Dobrý manažer klade před své lidi výzvy pro dosažení věcí, které se zprvu zdají být nedosažitelné. Nenechá je pracovat jen na nudných a jednoduchých úkolech.
-kk-