- Zdůrazňujte řešení, nikoli obviňování. Učte zaměstnance řešit vlastní problémy. - Vytvořte prostor pro řešení konfliktů. Umožněte zaměstnancům, aby mohli vyjádřit své rozdílné názory bez přerušování. - Vítejte špatné zprávy. Když budete mluvit se zaměstnanci, zajímejte se o špatné zprávy stejně jako dobré. - Ptejte se. Veďte zaměstnance k tomu, aby zhodnotili, proč stojí proti sobě.
Manažer by v konfliktu mezi svými zaměstnanci měl působit jako prostředník – pořádat schůzky pro vyjasnění problematických názorů, být trpělivý a vyvarovat se emocí, které by jej vyváděly z neutrality. Zaměstnance by měl učit empatii, nabízení řešení a hledání společných kompromisů. Spolupráci dále podpoří, pokud bude například delegovat úkoly dvojicím zaměstnanců a týmovou práci dokáže ocenit.