Pokud jde o budování kontaktů, ženy se soustředí především na svou image, zatímco muži cíleně propagují svůj byznys. Podle výzkumu Bolton Institute mají vedoucí pracovnice a podnikatelky tendenci být spíše zdrženlivé a skromné. Muži se naopak při setkávání s ostatními lidmi snaží využít jakoukoli obchodní příležitost, nehledě na úroveň svých dovedností. Mužští mentoři proto mohou být pro ženy velkou pomocí v tradičním mužském obchodním světě.
Ženy jsou si vědomy, že jim při budování kontaktů stojí v cestě neviditelné bariéry v podobě mužských sítí. Tyto problémy jsou však závažnější než tradiční skleněný strop. Ženy se stýkají s lidmi, které mají rády a soustředí se na osobní vztahy, spíše než na budování obchodních vztahů. Hledat cestu k osobám, na kterých jim osobně nezáleží, je pro ně obtížné. Měly by se proto naučit upřednostňovat obchodní kontakty před osobními preferencemi. Klíčem k úspěšnému budování kontaktů je přestat s rychlým kategorickým rozhodováním o lidech a nechat si raději delší čas na zhodnocení. Dříve, než někoho odsoudí, měly by se ženy zamyslet, co mají s danými lidmi společného a jak by si mohli vzájemně pomoci.
Budování kontaktů je ústředním prvkem procesu získávání obchodního úspěchu. Ženy by se proto neměly stýkat pouze se ženami a přehlížet tradiční mužské sítě. Je pravda, že všichni chceme dělat byznys podle svého a s lidmi, kteří jsou nám blízcí. Spolu s tím, jak ženy pronikají do vysokých obchodních funkcí se však dostávají i do sítí důležitých kontaktů a musí odložit osobní soudy stranou, aby mohly uspět.
-kk-