Nízká angažovanost: Příčiny a řešení (2/2)

Ilustrační snímek

V minulém článku jsme se soustředili na hlavní příčiny nízké angažovanosti. Teď se podívejme, co se s tím dá dělat. Následující léky na nízkou angažovanost doporučuje web management-issues.com. Je třeba posílit respekt, důvěru a odpovědnost mezi vašimi zaměstnanci tak, aby chtěli do náročného úkolu dát vše i tehdy, kdy jsou okolnosti nepříznivé.

Jak toho dosáhnete? Vyšlete jasný signál, že firemní hodnoty nejsou jen řádka líbivých slov. Chtějte po nich, ať spolupracují a zapojují se. Veďte své lidi a sledujte, jak rostou.

Vzájemný respekt musí být vidět

Zacházejte se zaměstnanci jako s lidmi, ne jako s pracovními pozicemi. Díky tomu bude vaše organizace angažující a dynamické místo toho, aby byla pasivní a proaktivní.

Odpovědnost

Odpovědnost je nezbytná, chcete-li dosáhnout vzájemného respektu. Bez ní u svých zaměstnanců nikdy nedosáhnete nadšení a snahy přispět ke společnému úsilí.

Investujte čas a ukažte zájem

Snažte se rozvíjet skryté talenty svých podřízených. To přinese pozitivní následky nejen jim samotným, ale také vašemu týmu jako celku. Výsledky se zcela jistě zlepší. Je důležité firemní hodnoty žít, nejen o nich mluvit, a zároveň se zaměstnanci komunikovat zdvořile. Pokud budete dobří v obojím, přesvědčíte své zaměstnance k tomu, aby se více zapojovali, a budete je moci učinit více odpovědnými za vlastní práci.

Osobní rozvoj je živná půda pro angažovanost

Když se zaměstnanci začnou více zapojovat, pochvalte jejich úsilí včas. Mentorujte a koučujte je, poskytujte jim konstruktivní zpětnou vazbu. Ta je důležitá, ať už se jim daří, nebo nedaří. Váš zájem musí být opravdový a záměrný. Když to zvládnete, budou se i oni zajímat o vás. Budou angažovaní.

-jk-

Zdroj: Management Issues - britský portál s novinkami, analýzami a názory z oblasti managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Management Issues

Články v sérii

Aktuální

Nízká angažovanost: Příčiny a řešení (1/2)

Aktuální

Nízká angažovanost: Příčiny a řešení (2/2)