Dokážete-li používat neverbální komunikaci správně, kolegové vás budou vnímat jako sebevědomou, energickou a sympatickou osobu. Pokud ale v neverbální komunikaci selžete, budete pokládáni za osobu s nízkým sebevědomím. Možná to není fér, ale je to tak.
Na některé z nejrozšířenějších chyb, kterých se lidé v neverbální komunikaci dopouštějí, se nedávno zaměřil server Business Insider. Shrnul doporučení z knihy Tonyi Reimanové s názvem The Power of Body Language.
Postoj
Váš postoj významně působí na vaše vlastní pocity. Jak by měl vypadat ideální postoj? Mezi svými chodidly byste měli mít mírnou mezeru, vaše hlava by měla být vztyčená... zkrátka, měli byste stát hrdě. Nebuďte shrbení, protože pokud budete, bude vás publikum pokládat za línou a nešťastnou osobu.
Gesta
Měli byste se vyvarovat přehnaných gest. Nemáchejte rukama – použijte raději umírněnou gestikulaci. V byznysu jsou to právě malá gesta, co značí autoritu a sebejistotu.
Ukažte empatii
Je důležité dávat fyzickou zpětnou vazbou na to, co vám kolegové říkají. Může to být přitakávání, výraz obličeje nebo přikyvování hlavou. Všechno, co naznačuje váš zájem, je v komunikaci prospěšné. Nebude to potom vypadat, že jste nepřátelsky nakloněni návrhům vašich spolupracovníků.
Oční kontakt je zásadní
Lidé, kteří dokáží udržovat oční kontakt, jsou pokládáni za sebevědomé. Oční kontakt je také významný pro přesvědčivou komunikaci. Pokud oční kontakt potřebujete přerušit, odvraťte pohled do strany, ne dolů. Vypadali byste nejistě.
Další, co vás může poškodit v očích ostatních, je nesoulad mezi verbální a neverbální komunikací, nedostatek úsměvů (i když Reimanová dodává že neustálý úsměv je dokonce ještě horší), a špatný potřes rukou. Vyplatí se také pamatovat na to, nikdy nedávat mobil mezi sebe a toho, s kým mluvíte.
-jk-