Nestůjte v cestě novým myšlenkám

Každý manažer má své vlastní pracovní postupy, které se mu z určitých důvodů osvědčily. Měli bychom však být schopni přijmout, že naše nápady nejsou vždy ty nejlepší a snažit se vytvářet strukturu, která usnadní a podpoří přijímání nejlepších nápadů ze všech možných zdrojů.

- Držte se klíčových hodnot. Produkty, služby a zákazníci se mohou měnit. Základní firemní principy však zůstávají stejné a právě ty by měly sloužit jako hodnotící kritérium pro nové myšlenky.

- Ptejte se i mimo firmu. Nové nápady nemusejí vycházet jen z interních zdrojů. Vedle zaměstnanců se inspirujte i zákazníky, partnery, přáteli a známými. Jsou to lidé, kteří vás znají a vědí, za čím stojíte.

- Nebojte se zkoušet. Někdy je jedinou možností, jak zjistit, zda něco opravdu funguje, vyzkoušet to. Testujte věci, u nichž si nejste zcela jistí.

- Buďte upřímní ve svém hodnocení. Autor myšlenky musí být schopen udělat krok zpět a přijmout produktivní zpětnou vazbu. Nerozhodujte na základě hrdosti nebo emocí, držte se faktů.

-kk-

Article source Fast Company - leading U.S. magazine and website for managers
Read more articles from Fast Company